PSV-watcher geeft indicatie van prijskaartje Lozano

Het is nog niet exact duidelijk hoeveel geld PSV op tafel legt voor Hirving Lozano. Wel heeft clubwatcher Rik Elfrink een indicatie van het prijskaartje.

De journalist van het Eindhovens Dagblad schrijft op Twitter: "Transferprijs Lozano is lastig te geven. PSV betaalt doorgaans een basisbedrag met tal van bonussen. Al bij al rond tien miljoen euro, verwacht ik."

Tevens zal bij PSV bij een toekomstige doorverkoop een bedrag overmaken naar Pachuca CF. Elfrink schat dat op dertig tot veertig procent.





Reageren

79 reacties
Log hieronder in om te kunnen reageren of maak gratis een account aan.


  • Morfe0 +195 19 Jun 2017 om 21:37
    10 miljoen met 30-40 % doorverkoop, als hij slaagt, en je verkoopt hem voor dik geld , dan ga je aardig richting de 15-20 miljoen euro.

    Maar dit is wel een manier om een speler te kopen, anders dit soort spelers onhaalbaar.

    Dit bedrag komt dus aardig bedrag van Neres, die was voor 20% doorverkoop 12-15 miljoen, Lozano voor 10 miljoen 30-40 % doorverkoop.
  • ronaldpj +195 19 Jun 2017 om 21:39
    10 miljoen met 30-40 % doorverkoop, als hij slaagt, en je verkoopt hem voor dik geld , dan ga je aardig richting de 15-20 miljoen euro.

    Maar dit is w...

    Doorverkoop gaat meestal over de winst, om naar 20 miljoen te komen, moet PSV hem dus verkopen voor 40 miljoen. Dan is het dus gewoon een prima investering geweest. En als hij flopt, kost hij niet meer dan 10.
  • Morfe0 +195 19 Jun 2017 om 21:42
    Doorverkoop gaat meestal over de winst, om naar 20 miljoen te komen, moet PSV hem dus verkopen voor 40 miljoen. Dan is het dus gewoon een prima invest...


    Klopt als hij flopt kost hij niet meer dan 10 miljoen euro , als hij slaagt , wist Rik het niet..

    Want de Doorverkoop wist hij niet hoe hij het had geregelt, hij zei van het kan ook zomaar zijn dat het over het algehele bedrag is , de Doorverkoop Percentage.

    En als hij slaagt kan je er zo 30 miljoen voor vangen (want ja , het is wel echt een goede speler ) het hangt alleen af hoe hij zich mentaal houd (van Amerika naar Europa ) , als dat goed gaat , hij heeft de kwaliteiten , dan word het een top transfersom..

    Morgenmiddag liet Brands meer weten over de Transfer , misschien gaat hij definitief naar buiten brengen , maar volgens Rik zou het niet verbazen als het over de algehele transfersom is , en dan is het wel een hele dure grap ..

    Want dan is het 30-40 % , stel 30 % over 30 miljoen , is gewoon een slordige 9 miljoen + 10 miljoen , zit je dus aan die 19 miljoen.

    Maar het blijft nog speculeren over de details, want dat wist Rik niet.
  • Morfe0 +195 19 Jun 2017 om 21:45
    Het zou wel gaaf zijn als Ajax nu ook Pavon zou weten te strikken , dan heb je echt 2 toppers in de Eredivisie op Linksbuiten.
  • Morfe0 +195 19 Jun 2017 om 21:47
    https://twitter.com/RikElfrink/status/876879481700528128

    Rik Elfrink‏
    @RikElfrink
    Volg je nu
    Meer
    Rik Elfrink heeft geretweet Janusz
    Een doorverkooppercentage geldt meestal louter over de winst. In dit geval heeft #PSV, denk ik, een andere bocht genomen.
  • Morfe0 +195 19 Jun 2017 om 22:25
    Ik ben echt niet de enige die het in twijfel trekt over die 6 jaar contract, als het kan , dan is het sinds dit jaar veranderd, vroeger was het echt max 5 jaar in NL in Topvoetballerij, dat meldde heel veel mensen met mij, hoe kan dat dan?
    Praten die ook allemaal lukraak.. ja.. leuk om mij maar meteen af te serveren , maar heb wel gewoon weer gelijk.
  • ronaldpj +195 19 Jun 2017 om 22:28
    Ik ben echt niet de enige die het in twijfel trekt over die 6 jaar contract, als het kan , dan is het sinds dit jaar veranderd, vroeger was het echt m...

    Hoe heb jij dan gelijk, als het dit jaar veranderd is? Jij riep namelijk dat het contract niet geldig is, heb jij dan gelijk? En omdat andere mensen het ook roepen, heb jij gelijk?

    Nog één keer, denk je niet dat mensen die zich specialiseren in deze materie een klein beetje beter weten hoe het zit dan jij?
  • Morfe0 +195 19 Jun 2017 om 22:30
    Hoe heb jij dan gelijk, als het dit jaar veranderd is? Jij riep namelijk dat het contract niet geldig is, heb jij dan gelijk? En omdat andere mensen h...

    Ja , het zal wel kloppen maar dan is het wel pas vanaf dit jaar.
  • NielsK +195 19 Jun 2017 om 22:31
    Ik ben echt niet de enige die het in twijfel trekt over die 6 jaar contract, als het kan , dan is het sinds dit jaar veranderd, vroeger was het echt m...

    Link.. niet zomaar roepen om 'meer mensen' en 'ik heb gewoon weer gelijk'. Als dat net een jaar verandert is, is hier veel over te vinden Morfe0! Geef mij een link over jou feiten. Ik gaf jou in het vorige topic 2 linkjes waar je in kon vinden dat het er niet in stond en ook niet een verwijzing over dat het sinds 2016 verandert is. Die waren van de KNVB, dus heb jij, tot jij met echte bronnen komt en niet wat mensen, gewoon weer geen gelijk
  • NielsK +195 19 Jun 2017 om 22:33
    Ja , het zal wel kloppen maar dan is het wel pas vanaf dit jaar.

    Zoals Ronald zei, je hebt geen gelijk in wat je riep en nogmaals als het sinds dit jaar verandert is moet daar bij de KNVB minimaal een verwijzing in staan. Dus zoek maar, helaas geef je al aan dat het niet 'meer' zo is dus heb je weer eens GEEN gelijk
  • Morfe0 +195 19 Jun 2017 om 22:33
    Link.. niet zomaar roepen om 'meer mensen' en 'ik heb gewoon weer gelijk'. Als dat net een jaar verandert is, is hier veel over te vinden Morfe0! Geef...

    Punt 1 , ga maar opzoeken op Twitter, waar veel mensen daar ook in twijfel trekken, punt 2, hoe kan het dan zijn , dat het in de historie van het Nederlands Voetbal , als Voetballers, niet Directieleden , nee Voetballers. Nooit langer dan 5 jaar zijn gebonden.

    Als Ajax of PSV een Toptransfer doen , dan willen ze toch zo lang mogelijk contracteren , daarom als het dure transfers zijn is het 9/10 x , vroeger een 5 jarig contract, was maximale lengte wat mocht, waarom is er dan in al die tijd , nog nooit een 6 jarig contract ondertekend?

    Dat kan toch niet.. is toch totaal niet logisch?... dan had dat al lang wel eens voor gekomen moeten zijn.
  • NielsK +195 19 Jun 2017 om 22:37
    Punt 1 , ga maar opzoeken op Twitter, waar veel mensen daar ook in twijfel trekken, punt 2, hoe kan het dan zijn , dat het in de historie van het Nede...

    Punt 1 boeit mij niet, een paar twitteraars
    Punt 2, dat het nog niet eerder (echt?) voor gekomen is, betekend niet dat het niet mag.
    Morf bron van jou feiten, niet een paar twitteraars maar de wetten en regels! Als het niet mag was hier menig jurist allang oveheen gevallen
  • Morfe0 +195 19 Jun 2017 om 22:38
    Punt 1 boeit mij niet, een paar twitteraars
    Punt 2, dat het nog niet eerder (echt?) voor gekomen is, betekend niet dat het niet mag.
    Morf bron van jou...


    Heb al meerdere Journalisten een Tweet gestuurd, nog geen reactie op terug gehad.
  • NielsK +195 19 Jun 2017 om 22:39
    Punt 1 , ga maar opzoeken op Twitter, waar veel mensen daar ook in twijfel trekken, punt 2, hoe kan het dan zijn , dat het in de historie van het Nede...

    Kom nou eens met de wetten en regels en de datum van verandering ipv jou gedachtes en die van een paar twitteraars. Als het echt zo was dan zou hier veel over te vinden zijn maar Morf, je zal er niks over vinden omdat het niet zo is. Bied tot die tijd je excuses maar aan aan PSVers hier voor jou onterechte geroep
  • Morfe0 +195 19 Jun 2017 om 22:40
    Kom nou eens met de wetten en regels en de datum van verandering ipv jou gedachtes en die van een paar twitteraars. Als het echt zo was dan zou hier v...


    Heb vroeger het ook eens Mike Verweij in de Telegraaf dat zien meldden, maar moet er wel bij vermeldden, is wel al een aantal jaren geleden.
  • NielsK +195 19 Jun 2017 om 22:40
    Heb al meerdere Journalisten een Tweet gestuurd, nog geen reactie op terug gehad.

    En ook hun zullen met feiten moeten komen en niet met 'ik weet niet of het mag' of het kan maar zo. Kom nou met wetten en regels, Google is je grote vriend, jij beweert wat, kom met een link
  • NielsK +195 19 Jun 2017 om 22:41
    Heb vroeger het ook eens Mike Verweij in de Telegraaf dat zien meldden, maar moet er wel bij vermeldden, is wel al een aantal jaren geleden.

    Link? Of is dit weer gebakken lucht? Gouka zei namelijk van niet, ja ergens 7 jaar geleden ofzo en veel twitteraars met hem ook
  • NielsK +195 19 Jun 2017 om 22:43
    En je gelul van ik heb weer eens gelijk dat het niet kan 6 jaar contract om eerder te vemelden dat het verandert is, voel jij je niet een klein beetje voor paal staan als jij jezelf tegenspreekt?
  • Morfe0 +195 19 Jun 2017 om 22:45
    En je gelul van ik heb weer eens gelijk dat het niet kan 6 jaar contract om eerder te vemelden dat het verandert is, voel jij je niet een klein beetje...

    Ik voel me nooit voor paal staan , hoezo zou je voor paal staan , ?? jij kan echt altijd moeilijk doen om niks man.
  • Morfe0 +195 19 Jun 2017 om 22:47
    De Wet Betaalde Sportbeoefenaars wijkt op een aantal specifieke punten af van de gewone ... Ook voor de vernieuwing geldt een maximale termijn van 5 jaar.

    FUCK YEAH GEVONDEN


    http://www.werk.belgie.be/defaultTab.aspx?id=41950


    Nederland en Belgie hebben exact hetzelfde CAO voor Topsporters, dat weet ik dan wel heel zeker, dat heb ik al veel vaker gelezen.
  • NielsK +195 19 Jun 2017 om 22:47
    Ik voel me nooit voor paal staan , hoezo zou je voor paal staan , ?? jij kan echt altijd moeilijk doen om niks man.

    Lees wat ik zeg wat je doet, jezelf op je borst kloppen dat je gelijk had terwijl je zelf al bevestigd dat je het niet had. Maar excuses naar PSVers maken zit er niet in
  • NielsK +195 19 Jun 2017 om 22:52
    De Wet Betaalde Sportbeoefenaars wijkt op een aantal specifieke punten af van de gewone ... Ook voor de vernieuwing geldt een maximale termijn van 5 j...

    Haha iets uit België kom op Morf, nergens staat dat dit in Nederland ook zo is en op de site van de KNVB ook niet. Nederlandse wet en regelgeving graag
  • NielsK +195 19 Jun 2017 om 22:55
    De Wet Betaalde Sportbeoefenaars wijkt op een aantal specifieke punten af van de gewone ... Ook voor de vernieuwing geldt een maximale termijn van 5 j...

    Ik ga slapen maar kom aub met iets beters ipv iets uit België, dan geef ik je gelijk maar niet lang zoeken tot je iets uit België gevonden hebt en dan volgens jou is dit in Nederland ook omdat je tot nu toe niks over Nederland hebt kunnen vinden
  • NielsK +195 20 Jun 2017 om 07:31
    De Wet Betaalde Sportbeoefenaars wijkt op een aantal specifieke punten af van de gewone ... Ook voor de vernieuwing geldt een maximale termijn van 5 j...

    Dacht ik al, niet gevonden en weer gesproken over lucht. Geen bron over de cao/wetgeving in Nederland omtrent contracten maar gaan schermen met de wetgeving in België en 'vaker gelezen' 'weet ik zeker'. Geen bron
  • Morfe0 +195 20 Jun 2017 om 08:34
    Rik Elfrink , denkt misschien te weten.

    Marca en Mexicaanse Journalisten meldden een bedrag over 15 miljoen met doorverkoop percentage.
    Daarbij is Marca de betrouwbaarste krant in Spanje..

    Daarbij geeft PSV niks prijs , waardoor ze eigenlijk al laten blijken dat de transfersom misschien wel de hoogste ooit is (staat nu op 14 miljoen Kezman) .. word gerept over 15 miljoen.

    Bronnen:

    Marca: http://www.marca.com/claro-mx/futbol/mexicanos-mundo/2017/06/19/59442859e5fdea92508b465e.html

    Mexicaanse media: En die mexicaanse media is ook gewoon een TV station.
    http://deportes.televisa.com/futbol/pachuca/lozano-la-transferencia-alta-la-historia/
  • Morfe0 +195 20 Jun 2017 om 08:36
    15 miljoen + doorverkoop dus , outch dat is veel..
    Ik geloof Brands voor geen meter, PSv laat ook niks blijken , dat betekend gewoon dat de transfersom sky high is , anders lieten ze wel wat weten.
  • NielsK +195 20 Jun 2017 om 10:20
    Rik Elfrink , denkt misschien te weten.

    Marca en Mexicaanse Journalisten meldden een bedrag over 15 miljoen met doorverkoop percentage.
    Daarbij is Ma...

    Dat moeten we even afwachten maar zou zo kunnen hoor
  • Morfe0 +195 20 Jun 2017 om 10:25
    Dat moeten we even afwachten maar zou zo kunnen hoor

    Lijkt mij wel, als je niks naar buiten brengt, zeg je eigenlijk als het ware dat je misschien wel teveel hebt betaalt. Als er niks aan de hand is , dan zeg je het gewoon eerlijk en ben je transparant richting je supporters.
  • NielsK +195 20 Jun 2017 om 10:33
    Lijkt mij wel, als je niks naar buiten brengt, zeg je eigenlijk als het ware dat je misschien wel teveel hebt betaalt. Als er niks aan de hand is , da...

    Is Lozano al gepresenteerd? Meestal dan en ik zoek er nog niks achter
  • enigmatisch1 +195 20 Jun 2017 om 10:43
    De Wet Betaalde Sportbeoefenaars wijkt op een aantal specifieke punten af van de gewone ... Ook voor de vernieuwing geldt een maximale termijn van 5 j...


    Nederland en België hebben exact dezelfde CAO???? Hoe kom je dáár bij?
  • enigmatisch1 +195 20 Jun 2017 om 10:47
    Lijkt mij wel, als je niks naar buiten brengt, zeg je eigenlijk als het ware dat je misschien wel teveel hebt betaalt. Als er niks aan de hand is , da...


    Ajax brengt ook standaard niets naar biiten over transfersommen en bedragen. Maar dan begrijp ik dus nu van jou dat dit komt omdat ze eigenlijk willen zeggen dat ze veel teveel betaald hebben. Voor Neres, Ziyech, Cassiera, Sanchez, etc. etc.

    Mooi dat we dat dan nu weten, Ajax betaalt kennelijk standaard veel te veel.

    Of kan het zijn dat de opmerking dat clubs er belang bij zouden hebben om gewoon eerlijk en transparant te zijn naar hun supporters gewoon totaal nergens op slaat. Ik bedoel, hoezo, waarom, waar gaat die opmerking over? Geen enkele TD kan zijn werk doen als hij open, eerlijk en transparant moet zijn. Of onderhandel jij altijd door je onderhandelingspartner vantevoren exact te vertellen wat jouw financiële ruimte is en hoe ver jij kunt gaan? Dan wil ik graag met jou onderhandelen kan ik je melden.


  • Morfe0 +195 20 Jun 2017 om 10:49
    Nederland en België hebben exact dezelfde CAO???? Hoe kom je dáár bij?


    Nou Hoe komt het dan dat er in het verleden , nog nooit een contract van langere duur dan 5 jaar is getekend in de Profvoetballerij in de Eredivisie..

    Tell Me...!!... wat Ronald zegt kan wel kloppen dat het dit jaar veranderd is en dat je vanaf nu 6 jaar mag tekenen , maar dat mocht vroeger niet , dat weet ik echt 100% zeker.. Google staat niet alles op, en Journalisten willen er niks over kwijt..

    Hoop dat Brands het verlossende woord gaat geven, misschien iets in de trand dat ze hem 1 jaar huren voor 5 miljoen 2e jaar Kopen voor een x bedrag , en vandaar een "" 6 jaar "" Contract overeen zijn gekomen , daar ga ik wel vanuit.
  • Morfe0 +195 20 Jun 2017 om 10:56
    Ajax brengt ook standaard niets naar biiten over transfersommen en bedragen. Maar dan begrijp ik dus nu van jou dat dit komt omdat ze eigenlijk willen...


    Heb het niet tijdens de onderhandelingen , maar daarbuiten als de transfer al voltooid is , bij Ajax word altijd alles naar buiten gebracht , als het inderdaad hogere transfersommen zijn , bij PSV houden ze dan hun kaken op elkaar.
  • Morfe0 +195 20 Jun 2017 om 10:56
    Is Lozano al gepresenteerd? Meestal dan en ik zoek er nog niks achter

    Lozano is al gepresenteerd gister.
  • Morfe0 +195 20 Jun 2017 om 11:00
    Maar hoe geheimzinnig Brands doet tegenover Rik Elfrink , en met Constructies , en anders niet mogelijk , verwacht ik wel eens dat het zomaar zou kunnen 1e jaar huur voor een X Bedrag, en dan koop , en dan volgend jaar 5 jaar vast, totaal 6 jaar vast waarvan 1 jaar huur.
  • enigmatisch1 +195 20 Jun 2017 om 11:01
    Nou Hoe komt het dan dat er in het verleden , nog nooit een contract van langere duur dan 5 jaar is getekend in de Profvoetballerij in de Eredivisie.....


    Dit heb ik je gisteren al verteld. Er zijn zelfs contracten geweest van onbepaalde tijd. Zelfs voor spelers!

    Daarbij, wat jij stelt is geen bewijs voor je stelling. Dat er, zeg jij, nooit contracten van zes jaar zouden zijn geweest bewijst op zichzelf natuurlijk verder helemaal niets.

    En los hiervan, je draait nu een beetje om de zaak heen. Als jij stelt dat contracten in het betaalde voetbal maximaal vijf jaar zouden mogen duren en je door een aantal mensen wordt gevraagd om aan te tonen waar dat uit blijkt, dan is het wel heel matig om terug te komen met 'ja maar er waren toch nooit contracten van zes jaar.... dus ....'. Dat bewijst niks. Er is jou gevraagd om die wet dan te laten zien waar dat klip en klaar uit blijkt en waar dat heel helder geformuleerd is opgeschreven. We zijn nu een dag verder maar ik heb die wet nergens kunnen lezen. Heb jij die wet al gevonden? En om je nog verder te helpen, de tekst van de Nederlandse CAO kent nergens de tekst dat contracten van maixmaal vijf jaar toegestaan zouden zijn.

    Dus waar staat het nou precies Morf?
  • Morfe0 +195 20 Jun 2017 om 11:05
    Dit heb ik je gisteren al verteld. Er zijn zelfs contracten geweest van onbepaalde tijd. Zelfs voor spelers!

    Daarbij, wat jij stelt is geen bewijs vo...


    Kan niks op google vinden , maar wat jij zegt onbepaalde tijden en 6 jaar contracten gebeurt in het buitenland, klopt , nooit in de Eredivisie.
  • enigmatisch1 +195 20 Jun 2017 om 11:05



    Hoop dat Brands het verlossende woord gaat geven, misschien iets in de trand dat ze hem 1 jaar huren voor 5 miljoen 2e jaar Kopen voor een x bedrag...


    Ja klopt, zo is het gegaan. Brands heeft gewoon een ongeldig contract met Lozano gesloten. Afgesproken is dat Lozano twee jaar lang niets zegt maar over twee jaar als Real Madrid hem wil kopen opeens naar de rechter stapt om het contract met PSV ongeldig te laten verklaren (want langer dan vijf jaar mag niet). In dat geval dan wordt het contract vernietigd en krijgt PSV de betaalde transfersom terug en kan Lozano gratis naar Madrid. Dan heeft hij PSV alleen zijn salaris gekost, voor die twee seizoenen, vastgelegd in het contract voor 2,5 miljoen. Gulden dan wel te verstaan.


  • enigmatisch1 +195 20 Jun 2017 om 11:06
    Kan niks op google vinden , maar wat jij zegt onbepaalde tijden en 6 jaar contracten gebeurt in het buitenland, klopt , nooit in de Eredivisie.


    Nee, er zijn ook in de eredivisie contracten geweest van onbepaalde tijd.
  • enigmatisch1 +195 20 Jun 2017 om 11:08
    Maar hoe geheimzinnig Brands doet tegenover Rik Elfrink , en met Constructies , en anders niet mogelijk , verwacht ik wel eens dat het zomaar zou kunn...


    eerst (a) zeggen: 1 jaar huren plus 5 jaar vast
    en dan concluderen (b): dus 6 jaar vast (waarvan 1 huur).

    (a) en (b) zijn totaal verschillende figuren. Totaal tegenstrijdig ook.
  • mojorisin +195 20 Jun 2017 om 11:11
    @Morf, waar komt jouw PSV-obsessie vandaan ? Gewoon een vraagje..
  • enigmatisch1 +195 20 Jun 2017 om 11:12
    Kan niks op google vinden , m.


    Maar als je nou niks kan vinden, is het dan niet verstandig om eens achter je oren te krabben en je te bedenken dat je misschien onzin verkoopt met je stelling dat PSV een 'ongeldig contract' heeft afgesloten met Lozano?

    Je bent op alle punten terecht gewezen inmiddels, wat let je eigenlijk om nu hier gewoon even je opmerking terug te nemen? Want wie zou over deze materie meer verstand hebben Morf, jij of de juridisch deskundigen die PSV heeft ingehuurd?
  • Morfe0 +195 20 Jun 2017 om 11:13
    @Morf, waar komt jouw PSV-obsessie vandaan ? Gewoon een vraagje..


    Uh.. misschien de hol van de leeuw.. jeetje..
  • Seagal +195 20 Jun 2017 om 11:14
    Nederland en België hebben exact dezelfde CAO???? Hoe kom je dáár bij?


    en Enigmatisch? ik kan me herinneren dat toen met onze Neres-discussie jij alle bedragen boven de 6 miljoen onverantwoordelijk vond voor een Nederlandse club. nu ben ik heel benieuwd of jouw cluppie PSV nu dus ook onverantwoordelijk bezig is volgens jou?
  • enigmatisch1 +195 20 Jun 2017 om 11:15
    @Morf, waar komt jouw PSV-obsessie vandaan ? Gewoon een vraagje..


    Hij woont en werkt in een 'PSV heartland'. In zijn omgeving ademt alles PSV. En tja, hij moest zonodig niet zijn lokale team steunen maar fan worden van Ajax zonder zich te beseffen dat hij met zijn karakter dus ongeveer 24 uur per dag de confrontatie heeft met PSV supporters in zijn omgeving. Uiteindelijk wordt PSV dan inderdaad een obsessie.
  • Morfe0 +195 20 Jun 2017 om 11:17
    Zou hetzelfde zijn als je een PSVer bent in Amsterdam.. of een Ajacied in Rotterdam, of een Feyenoorder in Amsterdam of in Eindhoven.
    Alhoewel Feyenoord niet zo heel erg is hier , zijn er ook een aantal hoor, maar PSVers haten Feyenoorders niet, hier haten ze echt Ajax, echt ook echt Haten, maargoed.. laat ze lekker joh.
  • enigmatisch1 +195 20 Jun 2017 om 11:17
    en Enigmatisch? ik kan me herinneren dat toen met onze Neres-discussie jij alle bedragen boven de 6 miljoen onverantwoordelijk vond voor een Nederland...


    Klopt. Ik weet niet of dit wel verantwoord is inderdaad. Maar dankzij de insteek van Morf zijn we op dat punt nog niet aanbeland.

    Maar, het hangt voor mij vooral af onder welke voorwaarden hij is gehaald. En of daar eventueel andere clubs al bij betrokken zijn, om het risico te beperken.

  • Morfe0 +195 20 Jun 2017 om 11:18
    Tijdens de Finale EL bijvoorbeeld , waren er echt 90% hier in het dorp , die juichtten omdat Ajax de EL niet had gewonnen , lol.. kansloos... een handjevol vond het jammer voor NL.
  • enigmatisch1 +195 20 Jun 2017 om 11:18
    Zou hetzelfde zijn als je een PSVer bent in Amsterdam.. of een Ajacied in Rotterdam, of een Feyenoorder in Amsterdam of in Eindhoven.
    Alhoewel Feyenoo...


    Zo laten wij jou ook he. Jij haat PSV, Maar dan ook echt, tot het niveau dat het niet meer gezond is.
  • Morfe0 +195 20 Jun 2017 om 11:19
    Klopt. Ik weet niet of dit wel verantwoord is inderdaad. Maar dankzij de insteek van Morf zijn we op dat punt nog niet aanbeland.

    Maar, het hangt vo...

    Geen clubs bij , dat meld zowel medias in Mexico dan in NL, PSV heeft het zelf gekocht, alleen meld Mexico 15 miljoen nu al meteen , en een kleinere doorverkoop , in NL meldde ze 10 miljoen en een heel groot % doorverkoop.
  • Morfe0 +195 20 Jun 2017 om 11:20
    Zo laten wij jou ook he. Jij haat PSV, Maar dan ook echt, tot het niveau dat het niet meer gezond is.

    Achja , ik gun PSV wel in Europees verband alles, dat gunnen ze hier niet eens bij Ajax..
    Het liefst hebben ze dat Ajax gewoon geen enkele punten haalt in Europa, ook al zou dat slecht nieuws voor NL betekenen, boeit ze niet.
  • enigmatisch1 +195 20 Jun 2017 om 11:20
    Tijdens de Finale EL bijvoorbeeld , waren er echt 90% hier in het dorp , die juichtten omdat Ajax de EL niet had gewonnen , lol.. kansloos... een hand...


    Dat heeft niets met de club Ajax en alles met bepaalde supporters van Ajax te maken. Dat gevoel is zo breed gedragen in het hele land dat het echt onzin is dat op 'jaloersheid' of 'afgunst' af te doen. Die vreugde richt zich tegen de supporters van Ajax. En die hebben dat weer aan zichzelf te danken. Kijk eens in de spiegel..
  • enigmatisch1 +195 20 Jun 2017 om 11:22
    Achja , ik gun PSV wel in Europees verband alles, dat gunnen ze hier niet eens bij Ajax..
    Het liefst hebben ze dat Ajax gewoon geen enkele punten haal...


    BHJ en CR7RMFC zijn exact hetzelfde. Ook zij schamen zich er totaal niet voor hier te verkondigen dat zij er plezier en genoegen in scheppen als PSV (en Feyenoord) Europees verliezen, ongeacht de gevolgen voor het Nederlandse voetbal als geheel. En met die twee zijn er nog velen die dat exact zo voelen.
  • Morfe0 +195 20 Jun 2017 om 11:23
    Dat heeft niets met de club Ajax en alles met bepaalde supporters van Ajax te maken. Dat gevoel is zo breed gedragen in het hele land dat het echt onz...


    Haat komt voort uit Jalozie , pure feit , kijk maar naar Hitler en de Joden , en zo kunnen je nog 100derden voorbeelden opnoemen.
  • enigmatisch1 +195 20 Jun 2017 om 11:23
    Geen clubs bij , dat meld zowel medias in Mexico dan in NL, PSV heeft het zelf gekocht, alleen meld Mexico 15 miljoen nu al meteen , en een kleinere d...


    Precies, dus er is gewoon niks duidelijk!

    In 2004 hield het PSV bestuur ook bij hoog en laag vol dat Alex geheel eigendom van PSV was, terwijl hij gewoon van Chelsea was. Dat zegt dus echt niks.
  • Morfe0 +195 20 Jun 2017 om 11:26
    BHJ en CR7RMFC zijn exact hetzelfde. Ook zij schamen zich er totaal niet voor hier te verkondigen dat zij er plezier en genoegen in scheppen als PSV (...

    Europees heb ik dat echt niet zo , alleen als het bijvoorbeeld om de Vr Cl gaat als Ajax als enige dan wel in de CL Zat , maar dat komt omdat mijn cluppie dan 3 -4 miljoen extra ontvangt uit de TV Geld , Feyenoord supporters zullen dit jaar ook hopen dat Ajax het niet haalt , vanwege dat geld.
  • Morfe0 +195 20 Jun 2017 om 11:26
    BHJ en CR7RMFC zijn exact hetzelfde. Ook zij schamen zich er totaal niet voor hier te verkondigen dat zij er plezier en genoegen in scheppen als PSV (...

    Europees heb ik dat echt niet zo , alleen als het bijvoorbeeld om de Vr Cl gaat als Ajax als enige dan wel in de CL Zat , maar dat komt omdat mijn cluppie dan 3 -4 miljoen extra ontvangt uit de TV Geld , Feyenoord supporters zullen dit jaar ook hopen dat Ajax het niet haalt , vanwege dat geld.
  • enigmatisch1 +195 20 Jun 2017 om 11:29
    Haat komt voort uit Jalozie , pure feit , kijk maar naar Hitler en de Joden , en zo kunnen je nog 100derden voorbeelden opnoemen.


    Feit? Nee, jouw interpretatie van jouw mening en visie. En niks meer. En waar zouden PSV supporters precies jaloers over moeten zijn Morf? Het is niet zo dat PSV nooit iets wint. Integendeel. Afgelopen 15-20 jaar presteerde PSV gewoon beter dan Ajax nationaal. Hoezo dan jaloers precies?

    Bovendien blijkt hier ook al dat je puur vanuit je eigen karakter praat. En dat jouw haat dus kennelijk uit jaloezie is geboren. Want dat jij denkt dat PSV supporters eigenlijk zouden willen dat PSV Ajax zou zijn dat is echt heel treurig. PSV is geen Ajax én wil dat ook absoluut niet zijn! Sterker, als PSV Ajax was, dan zouden PSV supporters geen fan van die club zijn! PSV is een eigen club, met een eigen karakter, achtergrond, historie en ervaring. Dat jij denkt dat PSV eigenlijk graag Ajax nadoet of kopieert is echt ontluisterend. Dat wil PSV nou juist NIET. PSV is een fundamenteel andere club dan Ajax en recent succesvoller. Dus je kunt jouw karakter projecteren op PSv supporters, maar dat is kansloos en nutteloos.

    Onzin allemaal.
  • Morfe0 +195 20 Jun 2017 om 11:30
    En nog mooiere voorbeelden , Knappe mannen en vrouwen , word ook vaak , door de omgeving , met haat naar gespuugt..

    Pure Jalozie.. dat is de mensheid.. Top.. ik heb haat jegens PSV , omdat er hier veel Haat jegens Ajax praten , dan ga je vanzelf ook daarin mee, niet goed natuurlijk maar het gebeurt wel.
    En natuurlijk ook een gedeelte ,dat sinds ik geboren ben , PSV toch wel de grootste concurrent van Ajax is.
  • enigmatisch1 +195 20 Jun 2017 om 11:31
    Haat komt voort uit Jalozie , pure feit , kijk maar naar Hitler en de Joden , en zo kunnen je nog 100derden voorbeelden opnoemen.


    Trouwens, ik vind je vergelijking met Hitler en de Joden binnen dit verband absurd en heel erg smakeloos. Als er al zielepoten zijn die andere clubs haten dan vind ik dat nog wel een tig slagen anders dan massamoord en de Holocaust! Hoe haal je het in je hoofd dit te zeggen eigenlijk?
  • Morfe0 +195 20 Jun 2017 om 11:32
    Feit? Nee, jouw interpretatie van jouw mening en visie. En niks meer. En waar zouden PSV supporters precies jaloers over moeten zijn Morf? Het is niet...



    Oke , Voorbeelden te over.

    Waarom, Spugen Brands en Gerbrands altijd Gal over Ajax , en wijzen constant naar Ajax , en hebben het altijd over Ajax , en vergelijken ze zichzelf altijd met Ajax?

    Waarom hebben de PSV Supporters het altijd over Ajax..

    Ik kan je uit je dromen helpen Enigmatisch, maar dat komt toch echt voort uit Jalozie..

    En als we dan weer een Top Transfersom eruit halen , dan zeggen ze weer van kijk die is het niet waard (laatst nog bij Klaassen ) , en zoveel zouden wij nooit krijgen voor een type Klaassen .. etc etc... dat word er dan aangehaald..

    Dat is gewoon pure jalozie....
  • Morfe0 +195 20 Jun 2017 om 11:36
    Trouwens, ik vind je vergelijking met Hitler en de Joden binnen dit verband absurd en heel erg smakeloos. Als er al zielepoten zijn die andere clubs h...

    Wat ga jij hier weer ver op in man, het gaat mij om gewoon dat Haat voortkomt uit Jalozie.
    Daardoor is er ook een vriendsschap van mij kapot gegaan , hij vond een meidje leuk , meidje vond mij leuk , ik wimpelde haar af, maar hij kon het niet verkroppen , Jalozie.. Haat.. Jammer maar helaas.. zeer jammer.. dat zijn mensen... Hallo Enig.
  • enigmatisch1 +195 20 Jun 2017 om 11:37
    En nog mooiere voorbeelden , Knappe mannen en vrouwen , word ook vaak , door de omgeving , met haat naar gespuugt..

    Pure Jalozie.. dat is de mensheid...


    Mooi voorbeeld. Als iemand zegt dat ie minder gecharmeerd is van het verwijfde gedrag van Ronaldo dan is de reactie meteen 'ah, jij bent gewoon jaloers omdat hij zo rijk en succesvol is....'. Ja, zó lust ik er ook nog wel een paar. Als Ajaxspelers er schande van spreken dat een heel stadion 'helemaal niets...' zingt, dan komt dat omdat die spelers jaloers zijn! Als jij hier begint dat een contract voor zes jaar niet mag, dan komt dat omdat jij gewoon jaloers bent.
    Dat Ronald hier gisteren opmerkte dat jij het verkeerd had, dan komt dat omdat Ronald gewoon jaloers is.

    En ik reageer hier op jou omdat ik eigenlijk gewoon jaloers ben.

  • enigmatisch1 +195 20 Jun 2017 om 11:39
    Oke , Voorbeelden te over.

    Waarom, Spugen Brands en Gerbrands altijd Gal over Ajax , en wijzen constant naar Ajax , en hebben het altijd over Ajax , ...


    Dus Sjaak Swart is eigenijk jaloers op PSV.
    Okay, dank voor je verheldering. Jij bent dus jaloers op PSV. Mooi, dan kunnen we het hier verder wel op laten. Jij bent gewoon jaloers.
  • Morfe0 +195 20 Jun 2017 om 11:39
    Mooi voorbeeld. Als iemand zegt dat ie minder gecharmeerd is van het verwijfde gedrag van Ronaldo dan is de reactie meteen 'ah, jij bent gewoon jaloer...


    Dat zeg ik niet , maar dat je naar andere gaat wijzen , en constant over andere hebt, betekend toch wel dat je jaloers bent , .
    Anders ben je niet zo geobserdeerd er door.

  • Morfe0 +195 20 Jun 2017 om 11:40
    Dus Sjaak Swart is eigenijk jaloers op PSV.
    Okay, dank voor je verheldering. Jij bent dus jaloers op PSV. Mooi, dan kunnen we het hier verder wel op ...

    Is toch zo?

    PSVers zijn jaloers op Ajax, ajacieden zijn jaloers op PSV, waarom??

    Grootste Rivalen..

    Kijk eens in Duitsland hoe erg Bayeren Munchen daar gehaat word joh , waarom ??.. Beste Club van Duitsland .. Top man ..

  • enigmatisch1 +195 20 Jun 2017 om 11:41
    Wat ga jij hier weer ver op in man, het gaat mij om gewoon dat Haat voortkomt uit Jalozie.


    Massamoord versus clubrivaliteit. Sorry hoor, als je niet snapt dat jouw vergelijk walgelijk is, dan heb je echt een probleem.
  • Morfe0 +195 20 Jun 2017 om 11:43
    Massamoord versus clubrivaliteit. Sorry hoor, als je niet snapt dat jouw vergelijk walgelijk is, dan heb je echt een probleem.


    Het gaat mij puur uit waar Hitler bij Begon , Joden hadden veel geld, hij was straatarm, Jalozie/Haat..

    Daar ging het mij om , wat hij vervolgens deed, ga ik niet verder over in in deze discussie dat is inderdaad walgelijk..

    Maar Jalozie/haat gaat altijd samen!
  • enigmatisch1 +195 20 Jun 2017 om 11:44
    Dat zeg ik niet , maar dat je naar andere gaat wijzen , en constant over andere hebt, betekend toch wel dat je jaloers bent , .
    Anders ben je niet zo ...


    Prima dat jij jaloers bent op PSV. Maar nogmaals, jij projecteert jouw karakter op anderen. Dát is verkeerd. Niet iedereen is zoals jij namelijk. Zo simpel is het.

    Maar, we kunnen dus wel twee dingen vaststellen. Jij bent jaloers op PSV, zeg je, en door PSV geobsedeerd. Dat weten we nu dus ook weer.
  • Morfe0 +195 20 Jun 2017 om 11:45
    Ik durf er gewoon eerlijk voor uit te komen dat ik inderdaad best vaak Jaloers op PSV ben , is toch ook gewoon zo..
    Net zo goed dat het Meerendeel niet Ajacieden , Jaloers zijn op Ajax , omdat ze zo erg Ajax haten, alleen het probleem is , veel mensen , durven het niet te zeggen , te schijt , niet recht voor zijn raap.. prima.
  • enigmatisch1 +195 20 Jun 2017 om 11:46


    Maar Jalozie/haat gaat altijd samen!


    Wijsheid komt met de jaren Morf. Je hebt nog een lange weg te gaan.
  • Morfe0 +195 20 Jun 2017 om 11:46
    Prima dat jij jaloers bent op PSV. Maar nogmaals, jij projecteert jouw karakter op anderen. Dát is verkeerd. Niet iedereen is zoals jij namelijk. Zo ...


    Jij haat Ajax niet , dat weet ik , dat zie ik ook , jij kijkt veelal neutraal , net zoals Ronald , jullie zijn beide een van de weinige hier op Soccernews die geen Haat gevoelens hebben bij andere clubs..

    Moet eens kijken hoeveel personen dat hier met mij wel hebben , zowel Ajacieden, danwel PSVers, danwel Feyenoorders...

    Allemaal Jalozie.. maar let maar op mijn woorden , niet veel willen daarvoor uitkomen , maar het is wel zo.
  • Morfe0 +195 20 Jun 2017 om 11:47
    Wijsheid komt met de jaren Morf. Je hebt nog een lange weg te gaan.


    Waarom worden de meeste mensen die Succesvol zijn dan , gehaat??
    Zeg het maar.. omdat je het zelf niet hebt.
  • ronaldpj +195 20 Jun 2017 om 11:47
    kijk maar naar Hitler en de Joden , en zo kunnen je nog 100derden voorbeelden opnoemen.

    Dafuq?
  • Morfe0 +195 20 Jun 2017 om 11:49
    Dafuq?


    Lees eens verder naar beneden , ik zeg het niet zo subtiel , discussie ging over Jalozie/Haat gepaard gaat.

    En Hitler begon de haat omdat de Joden rijk waren , en hij arm.. daar ging het mij over.. niet wat er daarna gebeurde... dat is jullie invulling weer.
  • ronaldpj +195 20 Jun 2017 om 11:52
    Lees eens verder naar beneden , ik zeg het niet zo subtiel , discussie ging over Jalozie/Haat gepaard gaat.

    En Hitler begon de haat omdat de Joden ri...

    Volstrekt naast elke realiteitszin om dát topic erbij te halen. Daarbij speelde er in de voorbereiding op de holocaust nog veel meer dingen bij. Maar die discussie en zelfs de referentie naar dat onderwerp hoort hier helemaal niet thuis. Dát was de reden voor mijn "Dafuq". Hoe haal je het in je hoofd om dat soort vergelijkingen te maken, mijn god...
  • Seagal +195 20 Jun 2017 om 11:53
    Klopt. Ik weet niet of dit wel verantwoord is inderdaad. Maar dankzij de insteek van Morf zijn we op dat punt nog niet aanbeland.

    Maar, het hangt vo...


    nee, dan was dat wel gemeld lijkt mij, dat soort dingen lekken altijd meteen uit. ik denk dat ze minimaal 12 miljoen hebben afgetikt en zijn salaris zal ook niet mals zijn
  • enigmatisch1 +195 20 Jun 2017 om 11:57
    nee, dan was dat wel gemeld lijkt mij, dat soort dingen lekken altijd meteen uit. ik denk dat ze minimaal 12 miljoen hebben afgetikt en zijn salaris z...


    Zou zomaar kunnen inderdaad.

    Punt is dat wat er gemeld of niet gemeld wordt niet zo belangrijk is. Destijds met Alex heeft die voorzitter toen (Westerhof) gewoon keihard gelogen in het openbaar door te melden dat Alex voor 100% eigendom was van PSV. Dat was helemaal niet zo, Chelsea had gewoon de eigendom.

    Of dat hier ook zo is, dat weet ik dus niet, maar ik vind het geen goede graadmeter om af te gaan op wat de bestuurders daarover niet hebben gezegd.
  • Seagal +195 20 Jun 2017 om 11:59
    Zou zomaar kunnen inderdaad.

    Punt is dat wat er gemeld of niet gemeld wordt niet zo belangrijk is. Destijds met Alex heeft die voorzitter toen (West...


    ik weet het niet, een contract van 6 jaar vind ik in dat geval wel heel erg vreemd. meestal sluit je zo een langdurige samenwerking alleen af als je denkt dat hij veel geld kan gaan opleveren bij een doorverkoop en Chelsea of City raken niet zo snel in paniek om een talentje kwijt te raken want die hebben toch genoeg geld